mandag 17. desember 2012

Adventskalender, luke 17

Dagens kalenderluke starter med Nord-Norsk Julesalme - den er en av mine favoritter, så nyt denne: 



Og mens dere hører på Halvdan Sivertsen synger, kan dere ta en titt på dagens TUT:

Jeg har fått endel spørsmål om hvordan man refyller en tusj, og her kommer det en enkel forklaring:

 Her vises det at noe er galt...tusjen legger seg litt "klumpete", og fargen flyter ikke.

Dere kan også se på spissen at den er litt hvit, dette tyder på at det er tomt for blekk i tusjen.


 Jeg tar ut Kiesel-spissen, til det bruker jeg en spesial-pinsett som ikke skader spissene.


 Så finner jeg fram riktig farge i refill,  og fyller ca 20 dråper i den tørre tusjen.


 Her ser dere resultatet med en ny-fyllt tusj :)  NB: øverst på ermet er det jeg fargela med en tom tusj...


Samtidig med at jeg refyller, tar jeg også og rengjør tusjen - det hadde Kjersti en TUT på tidligere i adventskalenderen vår.

Håper dere kan ha nytte av dette også! Husk at for å oppnå et godt resultat er det viktig at vi vedlikeholder tusjene våre!

Klem fra Siv 
 

1 kommentar:

Eva J sa...

Mycket bra tips, tackar för det
Kram