fredag 21. desember 2012

Adventskalender, luke 21

Hei alle sammen!
Det har blitt den 21.desember, og kanskje er det flere enn 
de to gamle i skogen som venter julebesøk, om enn 
ikke fra Amerika:)  I dag skal jeg vise et julemotiv 
fargelagt med kun varmgrå og E41...og bittelitt rosa. 
Kos dere med julesangen og bilder!                                                                                                                       

Motivet jeg har brukt hetet Christmas Nutcracker, og 
er et digi fra Saturated Canary

Alle papirer er fra Pion Design "Silent night", og kortet er helt enkelt pyntet 
med bare et par blomster, ei sløyfe og noen perler. Jeg blir mer og mer glad i å bruke 
store motiver på kortene mine, da kommer det fargelagte motivet mer i fokus...
det er jo det jeg liker å holde på med:)

Jeg har fargelagt motivet med bare varmgrå - W7,W5,W3,W1,W00, litt R30 på sløyfer, 
sko og sukkertøystenger - og til slutt går jeg raskt over det hele med E41. På den måten 
ligner bildet et gammelt og litt falmet foto. Denne fargeleggingen passer veldig godt 
på vintage prosjekter - bruk gjerne Utee på bildet også, som Jill viste i en tidligere luke.

Her er et motiv med kun gråtoner og et der jeg har brukt E41 i tillegg. 
Begge kan brukes, men de har helt ulikt uttrykk.

Med dette kortet ønsker jeg alle som titter 
innom ei riktig god jul !
Juleklem fra Kjersti:)

4 kommentarer:

Kari Anne's hobby sa...

Dette var kjempestilig. Så fint kort. Skal prøve den fargeleggingen en gang.

God jul!

Kari Anne

Anonym sa...

Så utrolig nydelg kort❤❤ Kjempeflott kalenderluke i dag også :-)
Riktig god jul til deg også!!
Klem fra Anne

Rozzan sa...

Ohh så fint färglagt!! Hela kortet är underbart :)
Ha en riktigt God Jul
Kramiz

Jill sa...

Helt fantastisk kort som vanlig min kjære Kjersti :)
Du fargelegger som en drøm!
Nydelig motiv ♥
Klem